Laatste tweet Onze twitter feed is momenteel niet beschikbaar. Volg ons op Twitter

Zoekmachineoptimalisatie

De rangschikking van uw website in zoekmachines wordt door zeer veel factoren bepaald, maar 2 factoren zijn erg belangrijk:

  • De kwaliteit en actualiteit van uw content.
  • De hoeveelheid inkomende links naar uw website; deze inkomende links komen tegenwoordig vaak via de sociale media tot stand.

 

Er is ook een aantal technische richtlijnen voor de architectuur van een website. Die helpen zoekmachines om uw website op een goede manier te kunnen indexeren. Deze richtlijnen worden door Exigent voor u in acht genomen, zodat u zich kunt concentreren op de inhoud van uw website.

 

Zoekmachineoptimalisatie begint altijd met een zoekwoordenanalyse; op welke zoektermen/zoekopdrachten wilt u graag gevonden worden. Verzin daarbij realistische zoekopdrachten, bijvoorbeeld geografisch beperkt. Na deze analyse is het van belang de uitgekozen (combinaties van en variaties op) zoektermen vaak genoeg te gebruiken in de tekst. Vooral op strategische plaatsen, dus zeker in titels en paragraafkopjes, maar bijvoorbeeld ook in URL’s, benamingen/omschrijvingen van afbeeldingen en zelfs in de domeinnaam.

 

Na de zoekwoordenanalyse kunnen de pagina’s gekoppeld worden aan groepen zoekwoorden. Door de content op afzonderlijke pagina's scherp af te bakenen, ontstaat een thematische overeenkomst met de zoekwoorden. Als ergens wordt afgedwaald van het hoofdonderwerp, vermindert de relevantie van de betreffende pagina ten opzichte van de uitgekozen zoekwoorden.

 

Kwalitatief goede content is van groot belang; Google zorgt er immers (vrijwel) altijd voor dat men vindt wat men zoekt. Daarnaast beschouwt Google nieuwe, up-to-date informatie in principe als meer relevant dan pagina's die jarenlang ongewijzigd blijven. Vernieuw de website daarom regelmatig en laat nieuwsberichten ook structureel relevante trefwoorden bevatten.

 

Voldoende links op andere websites, die naar uw site verwijzen, werken natuurlijk op twee manieren. Het kan rechtstreeks nieuwe bezoekers opleveren omdat men op zo’n link klikt. Bovendien constateert Google dat meerdere bronnen het de moeite waard vinden om naar uw website te verwijzen. Omdat Google in zekere zin een populariteitsmeter is, zal dit in theorie positieve effecten hebben op de rangschikking in de zoekresultaten.

 

U kunt altijd contact met ons opnemen als u benieuwd bent naar wat wij op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor u kunnen betekenen.